Jdi na obsah Jdi na menu
 


Frost mage PvP

 Frost mage

I.Teoretická část

1) Úloha frost mága v pvp
Jako frost mage je nejdůležitější udržet si od soupeřů za každou cenu určitý odstup. (hrát defenzivně) dokud si nevyplýtvá cooldowny. Ve chvíli když soupeř nemá, jak přerušit  váš následující tah, přichází čas pro váš "open" (více později)

2)Výběr class
pokud jste si zvolili jako hlavní cestu PVP, tak  bych doporučil 5 ras.
Undead
kombinace stylového castění spelů a užitečných racialek činí z undeada jednoho z nejvyhledávanějších ras pro mage.Nejvíce kvalitních mágů hraje právě za undeada.

Blood elf
užitečná racialka- silence, která, pokud se správně načasuje, často obrátí přůběh arény ve váš prospěch.

Human
velmi užitečná rasa díky racialce s vlastností pvp trinketu. při dostupnosti dobrých trinketů může výrazně pomoci při stavění svého equipu a radikálně zvednout sílu vaší postavy oproti ostatním mágům právě kvůli jednomu trinketu navíc.

Dreanei
výhoda 1% hitu bonusu
healovací racialka
3) TALENTY


Pro frost mága vypadá základní kostra talentů stejně, ale liší se jen podle toho, s kým chodíte arény a to v pár  talent bodech, které buď ovlivňují délku vašich cooldownů nebo boost celkového dmg (v rozmezí 5%)
Arcane strom vypadá vždy stejně.

http://talent.mmo-champion.com/?mage#_CN0kucKYxpBTJP,,10433
takto vypadá základní sestavení talentů primárně do arén.
nutno podotknout pár faktů:
Arcane strom: 
Clearcasting je zbytečný. v 2v2 v combu double dps vám mana musí vystačit.+ gem, replanishment z enduring winter a evocation)
V combu s healerem doporučuji trinket na mana regen za emblemy of frost.
Nesmí se podceňovat talent na zvýšení dosahu arcane spelů (magic attunement)  a je potřeba tam dát oba 2 body! Mnoho mágů tento talent opomíjí raději dávají 3 body do spell impact pro větší dmg-chyba. Nesmí se vám stát že nedosáhnete counterspellem nebo ovcí na focus target!  (vysvětleno později)

Frost strom:

Frost warding
-vatší survival, navíc super mana gain, s dobrým spellpowerem vám warda absorbne i 4000dmg=4000 mana.
 pokud zůstanete v aréně mage vs mage- tento talent může rozhodnout o vaší výhře.

Improved blizzard
max 1 bod, vyplatí se jen s arenami vs rogue.
Enduring winter (vylepšení elementala) doporučuji 1 bod když hrajete s healerem (kvůli mana regenu pro oba)

Soubor talentů na redukci CD a talent Artic winds
pro hru s dmgerem v aréně doporucuji dát přednost talentům provětší dmg output před kratšími CD.
Pro hru s healerem v aréně doporučuji zaměřit se na talenty pro zkrácení CD u hlavních abilit (elemental, cold snap icy veiny)

4) Glyphy

Glyph of evocation, Glyph of ice barrier, glyph of mana gem(výhoda pokut zůstáváte často 1V1 a aréně), glyph of icy veins, Blink (velký survive vs warrior, ničí 30 yard castery)
glyph of polymorph - sundá dotky a nechá polymorphu- základ pro switch comba, a dobrý reset (doplnit a pripravit nový open)
Doporučuji i minor glyph na slow fall. a používat slow fall i v pvp. váš protivník bude muset dispellnout o další buff navíc a tim získáte více času.

5) STATY a equip
_________________________________________
Pro představu ideální model frost mage na rele a lepsim equipu vypadá takto:
spell power 3000+
Haste rating 850
spell pene 130 (cap)
hit rating 130 (cap)
resilence 1266 (ve wrathfull sezóně)
_________________________________________
U frost mage je pár základních pravidel, podle kterých je potřeba přizpůsobit equipování, socketování a enchantování. To jsou:
HIT rating = minimalizace šance missnout abilitu (jakykoli miss spellu v aréně ať už polymorphu nebo frostboltu vám může obrátit výsledek
pro mage je hit cap 5 procent, čísly to je 130= nutnost
problém bývá s "teplouskama" od blood elfů- to jsou další 2 procenta na miss.

Spell penetration = snížení resistencí protivníka
spell pene cap se dá odvodit podle totem resistencí a aur- je to 130 =nutnost i tento stat je potřeba nezanedbat, resisty dokáží snížit dmg v řádech desítek procent.

K dosáhnutí hit a spell pene capu se podle potřeby nasazuje hit rating trinket za frosty se zapínacím spellpower, wrathfull neck na hit rating a  neb gemují itemy  s barvou pro modrý socket. (sockety fialové,spellpower+spell pene, modré 26 spell pene a zelené 10 hit rating+13 spell pene)

žluté dírky šetřte pro 20 haste rating, do červených dávejte převážně orandžové sockety (spellpower/haste). metasocket je pro Vás nejlepší jen jeden a to je http://www.wowhead.com/item=41285/chaotic-skyflare-diamond na crit
Snažte se dodržovat barvu socketů  a to hlavně tam, kde je socket bonus na spellpower!  U socket bonusu na resilence. staminu to není tak nutné.


Doplňky k setu jsou doporučeny sbírat výhradně s haste ratingem



Ještě před tím, než se začnu zabývat herní částí, je potřeba nastínit problematiku maker a addonů. Jedny z hlavních aspektů které rozlišují dobré mágy od těch průměrných jsou kromě spell rotace a herního stylu právě správně využitá makra, focus target, a v neposlední řadě addony. V dalších bodech se pokusím co nejvíce rozvést právě tato témata.

6)Makra
Jejich využití zrychlí a uhladí Váš herní styl. Nemusíte přehazovat targety v průběhu arény nebo naklikávat myší soupeře.

ice block 
#showtooltip ice block
/stopcasting
/cast ice block
/cancelaura iceblock
-kdykoli během castu si hodíte kostku a můžete ji zrušit  dalším kliknutím

hlavní open makro (elemental, icy veins)
#showtooltip Summon Water Elemental
/cast [nopet] Summon Water Elemental
/cast icy veins
/click PetActionButton5

vyvolá elementala, zapne icy veins a naklikne vám elementaluv freeze. V průběhu boje lze toto makro používat nadále pro elementaluv freeze. Do základní struktury makra si přidávejte další ability, např. zapínací trinkety
. Někomu vyhovuje mít icy vein spell zvlášť kvuli zapnutí dle vlastní potřeby.

Spellsteal makro 
/cast spellsteal
/cancelaura mana shield 
/cancelaura Hand of Sacrifice
-užitečné makro při boji s frost magem (mana shield v boji mage vs mage není na manu vůbec efektivní) Hand of sacrifice je paladinův spell, který zapřičiňuje uvolňování z polymorphu díky sdílenému dmg, je to po freedomce hruhý nejdůležitější spell, který musíte spellstealnout

Focus target makra

Díky funkci focus target (viz herní interfeace, funkce nastavení focus targetu) je možno castit i na někoho, koho zrovna nemáte v targetu, ale máte jej zaměřeného právě ve focus targetu.
Pro mága to má využití hned u několika spelů, konkrétně u counterspellu, polymorphu a deep freezu. Využití focus target maker je hlavně pro rychlé, pohodlné kontrolnutí druhého protivníka v aréně.

Základní struktura makra na focus target je vždy stejná:
zde je aplikace na Deep freeze
#showtooltip Deep Freeze
/stopcasting    (nedoporučuju,hodněkrát si přerušíte svůjfrostbolt při horší odezvě serveru)
/cast [modifier:shift, target=focus] Deep Freeze
/cast [nomodifier:shift] Deep Freeze

místo deep freeze lze použít jakýkoliv jiný spell včetně counterspellu a polymorphu.
Makro funguje tak, že nabindovaným tlačítkem spustíte normalní funkci spellu do main targetu. Pokud vaše tlačítko stisknete s podrženým shiftem, spell se aplikuje na váš focus target.
Pro nejefektivní využití focus target castu doporučuji mít přehledně nastavené konkrétní addony.
7) ADDONY
Addony jsou hlavní podpora pro vaši hru, ulehčení, zpřehlednění situace kolem vás a vaší postavy. Problematika addonů a naučení se jejich funkčnosti je na delší dobu, proto se o addonech zde pouze zmíním a nastíním některé jejich funkce.
Uvedu zde pár nejpoužívanějších addonů pro frost mágy:

Gladius- addon do arén, sleduje cooldowny, pvp trinket..

Power auras classic: po pochopení a naučení se jeho funkcí- nejduležitější mágův addon- díky němu jsou aktivace Fingers of frost, instant frostfire, pripraveny CD na Counterspell zobrazitelné tak jak si je nastaví uživatel.

quartz- nastavení vlastních cast barů,  barů pro target, focus target
Gnosis- podobný jako quartz, s možností nastavení vlastního cast baru pro vašeho spoluhráče
PaB- party ability bars -CD spoluhráče v partě s vlastním nastavením.

II.Herní část

Tak snad už bylo dost teorie. Vše máme připraveno a můžeme se vrhnout na herní styl mága.

1) Základy
Frost mage je jeden z nejpohyblivějších casterů, který se spoléhá na slow efekty, z jejichž aplikace mu naskakují(procují) další ability a bonusy. Podle toho se dále odvíjí vaše spell rotace. 
Hrejte pozičně podle toho, kdo proti vám stojí, meelka a priesty držte od těla, na huntery se lepte. Snažte si udělat prostor pro váš open. Vaše nejsilnější spell rotace je frostbolt následovaný ice lance do "freezed" targetu  (=shatter combo). Pokud vám procne Brain freeze, dejte přednost instantnímu frostfire boltu před fireballem, máte na něj větší bonusy.
Naučte se správně "strafovat do boku" a trefit při tom cone of cold, jde tak i ice lancka, fire blast.
Názorná ukázka je v tomto videu:

WOTLK Wow Mage tips and Tricks; Episode 1: Frost  



2)Cesta k pokoření soupeřů
Frost mage je hra o cooldownech, naučte se ability vašich protivníků a donuťte je je použít ve chvíli, kdy chcete vy. Frost mage je ten co vede hru a myslí dopředu. Rogue musí dát svoje stuny první, víte to. dejte blink z kidney shotu, ne z cheap shotu, pak je jasné že bude muset dát cloak of shadow nebo vanish, na oboje jste připraveni. (na CoS mirory a kostku, na vanish blizzard nebo cone of cold podle intuice a zkusit ho najít ) 
Blinkněte se warriorovi až z druhého charge!
Blinkněte se Deathknigtovi z death gripu, ne dříve.
 Co se týče casterů zde je nejdůležitější trefit counterspell, dát pozor na fakecasty,, během několika desítek vteřin poznáte, jak obratně to váš soupeř ovládá, zařidtě se podle toho.
 
3) Arénování s frost magem
 Frost mage může hrát oba druhy comb (double dps, Dps-heal). V aréně ma jednu velikou výhodu a to, že málokdy bývá hlavním terčem útoku, proto je na vás sledovat kompletní dění v aréně a tahat své spoluhráče z problémů, někdy i podržet oba protivníky chvíli sám. Abilit je na to dost.

Základ je správně si načasovat CC (crowd control: polymorph, counterspell, stun). Vaše úloha je vědět, kdy vystřídat agresivní  za defenzivní hru.

Sledujte pozice všech hráčů v aréně. Healer vám bude zaskakovat za sloup aby nedostal polymorph vytáhněte ho na volné prostranství. Nebo se povybujte tak, abyste na něj stále viděli
  Donuťte soupeře použít svoje trinkety co nejdříve dobře načasovaným burstem. 
Většina arén při stejném equipu protihráčů se hrává "na dvakrát, někdy na třikrát" podle obraných abilit protihráčů (shield wall, antimagic, cloak of shadow, disperze) a tím jak silně na ně zatlačíte přes první 2 polymorphy. 
 
III.Závěr a několik tipů
-v combu s warlockem si pořidtě battlemaster trinket a namakrujte si ho s healthstonem, popřípadě i herbal hotkou a řikejte
  tomu z nuly na 15k xD

-pokud jste v arene hlavní target- tak ice block je dobrý šetřit na bladestorm,cloak of shadows (u rogue),(antimagic sheld u DK), trefujte do ice blocku hlavní dmg spelly (chaos bolt, nacritovany pyro od fire maga, mind blast za kterym leti SWdeath), dle potřeby ihned shodte kostku a jděte dmg.

-Načasujte si evocation je to jedna z nejdůležitějších vašich abilit.

-naučte se svůj disminishing return na polymorph a freeze efekty (3X polymorph a pak je immune znate to)- disminishing return (DR) trvá 15 sekund . je na to hodně addonů (gladius) nebo stačí obyčejný časovač z quartz potom opět můžete dát 10 sekundovou polymorph

-v 1V1 se pokuste natrénovat mirror image/blink někoho s tím dostanete;), v 2v2 je moc nevyužívám střílí si jak chtějí.

-castí vám stále elemental do polymorphu? zde máte jednoduchou pomoc
udělejte si makro k hlavním spelům :
___________
/cast frostbolt
/petattack
___________
/cast polymorph
/petpassive
/petfollow
-pokud máte arenu proti rogue začněte v invisibility a jděte těsně za parťákem jakmile dostane sap dejte frostnovu z 90 procent najdete rogue, vpalte mu deep freeze a vyvolejte elementala, pokud se vám trinketne dá vanish a vzápětí ho najdete, máte vyhrátou arénu.

-pozor na hand of freedom, doporucuju si vystealovat dopředu target abyste pak freedomku stealnuli na 1 pokus.

-pokud máte engineering namakrujte si raketku na ice lance nebo fireblast, v kombinaci se shatter combem je to dobrý burst dmg. pozor některé trinkety mají s raketkou 30s CD.

-na shamany držte max range, nenechte se interuptovat jejich laciným windshearem .
-deathknightovi dejte counterspell kdyz zrovna nema death grip a je na cast range- nebude moct antimagic, silence ani grib

To je prozatím vše, budu to průběžně upravovat nedostatky, a editovat překlepy. Moc mě potěší, když si tento článek přečně nějaký začínající nebo zkušenější mage a příučí se něco nového, co mu pomůže.
závěrem si dovolím uvést odkaz na video které dělal Youknowho, můj parťák do arén zde na Posterusu. Je to jen tak pro motivaci;) LOLBURST II, Posterus.cz