Warrior
V topicu najdete PvP Arms spec, PvE Fury spec a trochu z PvE Protect spec.
Warrior je jedna z nejnáročnějších class ve WoW. Je hodně náročný na macra a bindy. Když si vedle sebe posadíte nabindovaného Warra a Warra bez bindů, určitě poznáte, který ty bindy má. Warrior je class přesně pro ty, kdo rádi hrají takové ty tvrdé pláťáky. Má velký dmg a pokud má healera za zadkem, je skoro nezastavitelný. Co se PvE týče, tak Warrior, pokud má dobrou rotaci, bývá mezi top dps raidu. Na free serverech má však Warrior jeden velký nedostatek. Nefunguje mu Rage na 100%. Rage je něco jako Mana u spellcasterů. Pokud nemáte Rage, nemůžete použít spelly. Rage vám nabývá, když do vás někdo mlátí, nebo vy do někoho.
PvP Arms
Jako talenty do PvP bych určitě doporučil tyto, které sám momentálně používám: http://wow335.gamestool.net/warriort.php?0321312123335100232212013201251315010130000000000000000000000000000000000000000000000
Jediná změna je pouze u talentů Weapon Mastery, které si dáte podle toho, jakou jedete zbraň. Talent Sudden Death bych na free serverech nedával ze dvou důvodů. Jednak, že Execute dává malý dmg a jednak nejspíš budete při nefunkční Rage rádi za každý Rage point, který můžete využít někde jinde. 1 point v Tactical Mastery by vám měl vystačit na Focus Intercept i Intervene. Point v Anger Management by vám měl trochu pomoct s tou Rage.
Hodně Warrů do PvP jede Expertise … je to naprostá blbost. Měli by jste být rádi za každý Overpower, který vám procne po Dodge (/Parry s glyphem). Snažte se mít co nejméně Expertise. Hit cap se pohybuje v PvP na 5%, tj. 164 Hit rating. Ideální je mít nad 1000 Resil + mít nějaké PvE itemy s Arp (Armor Penetration). Pokuste se mít aspoň minimálně 20% Arp. Proti combům, ve kterých je většinou 1 dmg a 1 heal jeďte s těmi PvE částmi (neplatí pro spellcleave comba, např. mage + priest, lock + mage atd., kvůli jejich malému armoru, zde se více vyplatí PvP itemy na Resil). Jedna malá rada z vlastní zkušenosti… nikdy nelezte proti dvoum spellerům na otevřené prostranství a hlavně sledujte pozice svého parťáka a pokuste se mu přizpůsobovat tak, aby se mu lehce healovalo, pokud totiž bude za vámi muset běhat kolem sloupu, značně to sníží jeho pozornost vůči CC spellům vedeným proti němu a tak jim nebude moct předcházet. Sockety red 20 Arp, yellow 20 Hit, 20 Resil, případně 10 Str + 10 Hit a blue Arp + Stam. Meta gem Persistent Earthsiege Diamond (42 AP + 10% reduce stun duration) … pokud máte rasu Orka + talent Iron Will na 3 pointu, redukujete s tímto socketem stun duration až o 45%!
Glyphy
Jako glyphy do PvP bych doporučil:
Major –
1) Glyph of Sweeping Strikes - Zredukuje cenu Sweeping Strikes o 100% Rage
2) Glyph of Overpower - Overpower se aktivuje, i když dá target Parry
3) Glyph of Hamstring - Váš Hamstring má o 10% větší šanci na immobilize
Minor –
1) Glyph of Bloodrage - Zredukuje cenu Bloodrage o 100% HP
2) Glyph of Command - Commanding Shout bude trvat o 2 minuty déle
3) Glyph of Charge - Zvětší dosah Charge o 10 yardů
Macra/Bindy
Jak už jsem psal, macra a bindy jsou pro Warriora v PvP to hlavní. Bez nich se dá říct, že v podstatě nemáte šanci, pokud chcete být top v PvP. Při bindování spellů a tvorbě macra (nevím, jak se to skloňuje, tudíž to budu psát v jednotném) se pokuste bindovat co nejvíce kombinací nejlépe na myši a poblíž pohybových kláves WASD. Většina Warriorových bindů je totiž hlavně o rychlosti. Ta může rozhodnout, jestli stihnete např. interruptnout cast healu u healera či jestli stihnete reflectnout vražedný spell…. Co se výroby macra týče, skuste si nekomplikovat hru zbytečnými macry, které nepoužíváte, nebo nepotřebujete. Macra si tvořte jen na ty nejdůležitější věci. Ty nejdůležitější zřejmě budou tyto:
#show 2h zbraň
/cast Battle Stance
/cancelaura Bladestorm -->nepotřebný řádek, ale já jsem na něj zvyklý... ruším si tak BS
/equip 2h zbraň
Toto macro vám nahodí 2h weapon a přepne do Battle Stance (například pokud jste v Defensive Stanci i se štítem, tak toto vás přehodí do nejčastější útočné stance i s 2h nasazenou pro rychlejší doražení nepřítele, místo 2h zbraň musíte doplnit svou)
#show shield
/cancelaura Bladestorm
/cancelaura Recklessness
/equip 1h zbraň
/equip shield
/cast Defensive Stance
Podobné jako to nad tím. Hodí vás do Def Stance a nahodí 1h weapon + shield (místo shield a 1h zbraň přepište ty svoje)
#show Shield Bash
/cancelaura Bladestorm -->velice důležitý řádek, nachytáte tím 90% healerů
/equip 1h zbraň
/equip shield
/cast Shield Bash
Macro na Shield Bash, užitečné proti všem spellerům (healer, spell dmg), zruší cast spellu enemy v targetu + aplikuje dazed efekt (místo 1h zbraň a shield přepište svoje)
#show Disarm
/cancelaura Bladestorm
/cast Defensive Stance
/cast Disarm
/cast Battle Stance
Aplikuje Disarm efekt na enemy v targetu
#show Intercept
/cancelaura Bladestorm -->velice důležitý řádek
/cast Berserker Stance
/cast Intercept
/cast Battle Stance
Přehodí do Berserker Stance, na enemy target vycastí Intercept a přepne zpět do Battle stance
#show Intervene
/cancelaura Bladestorm
/cast Defensive Stance
/cast [target=nick, nebo čistě jen party1, party2 atd.] Intervene
Toto macro je spíše užitečnější do 2v2/3v3 arén než do world PvP. Místo slova nick v třetím řádku napíšete jméno parťáka, s kterým arény chodíte, případně tam necháte pouze to party1 atd., které vás intervenne na prvního člověka ve vaší partě. Při použití vás hodí do Deff Stance a použije spell intervene. Pokud chcete toto macro do world PvP/BG, smažte celou tu hranatou závorku. Tak se Intervene vycastí na označený friendly target. Jinak to dělá v BGčkách nepříjemné problémy.
#show Spell Reflection
/cancelaura Bladestorm -->velice důležitý řádek
/cancelaura Hand of Protection -->velice důležitý řádek
/equip [noequipped:shields] 1h zbraň
/equip [noequipped:shields] shield
/cast [stance:1/2] Spell Reflection
Zruší Bladestorm/Hand of Protection a pokud nemáte nasazený shield s 1h wep, pak vám ho to nahodí a vycastí Spell Reflection, v opačném případě rovnou vycastí (1h a shield zase nahraďte svými).
Tohle jsou asi tak nejdůležitější macra. Pokud si chcete to Shield Bash macro, případně nějaké jiné modifikovat pro focus cast, stačí místo toho řádku /cast hodit /cast [target=focus] název spellu.
PvE Fury
Momentálně používám tyto PvE Fury talenty: http://wow335.gamestool.net/warriort.php?3520000023300000000000000000000315013005500310053120501351000000000000000000000000000 PS: tento build je oficiálně pouze pro Posterus z důvodu nefunkčnosti pár zásadních talentů.
Enrage je zbytečný proto, že se aktivuje jen když do vás něco jde dmg, což asi není moc časté, pokud je dobrý tank. Parry 5/5 občas může zachránit život, když do vás jde elita a healerovi trochu trvá, než vycastí heal. Navíc successful Parry vám sníží čas do dalšího AA (auto-attack) - celkem se to hodí u Deathbringera když summonne elitky.
Warrovi v podstatě stačí k dobrému dps držet rotaci 5ti spellů:
1) Bloodthirst (pokud je kolem více targetů, na první místo se přesunuje Whirlwind, jinak je Bloodthirst váš spell s největším single-target dmg)
2) Whirlwind
3) Slam (NECASTIT!!! pouze při procnutí Instant Slam)
4) Heroic Strike/Cleave (podle toho, jestli je poblíž více targetů, nebo jen jeden)
5) Execute (-->na Posterusu strááááášně malý dmg, tudíž používat pouze v případě, že na vše ostatní zrovna máte CD)
Jak do PvP, tak i do PvE se Warrovi hodí macra. Bindy sice nejsou tak moc použitelné v PvE, ale mohou značně urychlit spouštění různých spellů/macra a tudíž vám o něco zvednout dps (přece jen, pokud spočítáme všechny spelly používané v PvE, včetně use trinketů atd., na těch 5 prvních čísel se nám to nevejde). Co se socketů týče, meta Chaotic Skyflare Diamond (21 Crit + 3% Crit dmg), red 20 Arp/20 Expertise (pokud nemáme cap), yellow 10 Str + 10 Crit/20 Hit (pokud nemáme cap) a blue na 10 Arp + 15 Stam… samozřejmě se snažíme dodržovat barvy pouze u itemů, kde je socket bonus na +Str (což je skoro u všech). Expertise cap je 6.5%, tudíž 26/26 (PS: 40 Expertise rating je 1.25%). Hit cap 11%, z gearu/socketů/enchů však stačí 8%, pokud máte ve Fury talent na +3% hit.
Glyphy
Major –
1) Glyph of Cleaving : Cleave bude namísto dvou targetů hitovat 3 (pozor, elity u Deathbringera mají redukci AoE (Area of Effect) dmg) / případně pokud si rádi sólujete a chcete healerům ulehčit práci, je možno mít Glyph of Bloodthirst, který modifikuje Bloodthirst tak, aby namísto 1% vašich max HP healovat 2% (průměrně o 600 HP v ICC víc)
2) Glyph of Whirlwind - Sníží CD Whirlwindu o 2 vteřiny
3) Glyph of Heroic Strike - Při critu s Heroic Strikem vám přidá 10 Rage
Minor –
1) Glyph of Bloodrage - Sníží health cost Bloodrage o 100%
2) Glyph of Command - Zvýší trvání Commanding Shoutu o 2 minuty
3) Glyph of Battle - Zvýší trvání Battle Shoutu o 2 minuty
Macra
Do PvE určitě nezapomínejte macra… mnohdy vám to zachrání život. Určitě mějte macra na:
/equipslot 16 první 2h weapon
/equipslot 17 druhá 2h weapon
/equipslot 18 ranged weapon
#showtooltip Berserker Stance
/cast Berserker Stance
Přehodí vás to do Berserker Stance a equipne do Titan’s Gripu 2x 2h + ranged (slot 16 je main hand, slot 17 off hand a slot 18 ranged)
/equipslot 16 1h weapon
/equipslot 17 shield
/equipslot 18 ranged weapon
#showtooltip Defensive Stance
/cast Defensive Stance
Přehodí vás do Defensive Stance a equipne 1h weapon + shield a ranged weapon… vše nejlépe tankovací itemy.
#showtooltip Taunt
/cast Defensive Stance
/cast Taunt
/cast Berserker Stance
Trochu pochybné macro. Pokud tank nezvládá bosse a hrozí, že umře, můžete nahodit shield a tohle macro použít, aby se měl tank čas vzpamatovat. Také s tím můžete odlákat například elitu od healera.
#showtooltip Intervene
/cast Defensive Stance
/cast Intervene
/cast Berserker Stance
Další macro na intervene. Je to ta verze pro ‘‘world pvp‘‘ ale tady to bude ‘‘world pve‘‘. Intervene snižuje celkové aggro hráče, na kterého tento spell použijete, proto se pokuste nepoužívat jej na tanka. Může se hodit, pokud uvidíte, že třeba nějaký mage jako Pyromancer přebírá bosse tak mu tím snížíte aggro, nebo když do healera jede elita tak použijete na daného healera Intervene, tím se k němu dostanete rychleji, bude snažší přebrat elitu a možná tak healer přežije.
#showtooltip Rend(Rank 10)
/cast Battle Stance
/cast Rend(Rank 10)
/cast Berserker Stance
Tohle macro se vám možná bude zdát jako blbost a zbytečná ztráta času a rage. Není to tak však. Trochu si s tím pomůžete s dmg, jen je to náročné na rage. Přehodí vás do battle stance, aplikuje rend a přehodí zpět do berserker stance.
PvE Protection
Mno moc se mi do toho nechtělo, ale tak nakonec jsem se přemluvil, tak tu máte PvE Protect. Ze začátku bych chtěl říct, tyhle talenty nepoužívejte do PvP za protecta… jsou si sice dost podobné ale tyhle jsou výhradně pro PvE…http://wow335.gamestool.net/warriort.php?0520000000000000000000000000000325000030000000000000000000050351225000212521130113321
POZOR Defense cap pro HC WOTLK dungy je 535 defense a pro raidy 540 (asi 689+ def rating), pokud tedy dosáhnete asi nějak tak kolem 500 defense tak si resetněte talenty a ty 3 taly z Blood Craze dejte někam jinam, třeba do Improved Heroic Strike, Improved Cleave, nebo Focused Rage a Puncture (kvůli tomu že už vás npc budou méně critovat... na 540 by vás ze předu critnout neměli ale zezadu jistá šance je... kombinovat resilku a defense je blbý nápad ale pokud máte 540 defense a 460 resilky tak vás už necritnou ani zezadu... ano stackuje se resilka s defense)… Mít dobrý eq má své výhody i nevýhody… npcčka vás budou míň hitovat a critovat a proto možná budete mít míň rage… z toho důvodu by se hodilo dávat po resetu talentů ty taly z Blood Craze tamty talenty na reduce rage cost spellů… Po nevýhodě co se rage týče je tu ale taky výhoda… budete lepší tank a to právě proto že vás npcčka budou míň hitovat dobře zamotané co? Co se té rotace týče, udržujte na bossovi pořád Rend, 5x stack Devastate (pomůže to melee dps) a spamujte Heroic Strike když je rage (generuje hodně aggra). K udržení aggra se vám taky hodně bude hodit talent Sword and Board, který resetuje cd na shield slamu a cost sníží na 0 rage… Hlavní 3 spelly, které prostě se pořád snažte rovnoměrně do bosse nahazovat jsou tedy Heroic Strike a Shield Slam protože generují nejvíce aggra a Devastate proto, že hodně procuje Sword and Board. A ještě malá rada... tankovací eq sice má hodně expertise a hit ale pokud nemáte zrovna takový kde ta expertise a hit je, pokuste se to aspoň z poloviny capnout... klidně stačí jen hit, ta je základ... expertise je jen takový dodatek který zrovna moc nepotřebujete ale taky se hodí
Glyphy
Major –
1) Glyph of Devastate – Devastate nahodí 2 stacky Sunder Armoru
2) Glyph of Enraged Regeneration – Po dobu trvání bude healovat o 10% víc z max. HP … hodí se když poblíž není healer
3) Glyph of Blocking – Shield Slam zvýší block value o 10% po dobu 10 vteřin
Minor –
1) Glyph of Bloodrage – Sníží HP cost Bloodrage o 100%
2) Glyph of Command – Commanding Shout bude trvat o 2 minuty déle
3) Glyph of Thunder Clap – Zvětší dosah Thunder Clapu o 2 yardy
Macra
Na protecta potřebujete asi nejméně macra ze všech ostatních speců.
#showtooltip Intervene
/cast Intervene
Díky talentu Warbringer se nemusíte přehazovat do jiných stancí a tohle macro je 100% efektivní v jakékoliv stanci, navíc s tím talentem vám zruší movement impairing efekty.
#showtooltip Charge
/cast Charge
Díky talentu Warbringer také 100% efektivní v jakékoliv stanci a navíc i v combatu.
#showtooltip Intercept
/cast Intercept
A zase díky talentu Warbringer 100% efektivní v jakékoliv stanci.
Žádné jiné macra mě momentálně nenapadají, tak to asi budou všechny. Ještě malá rada na závěr. Hodně noob warrů pořád spamuje Taunt a myslí si jak strašně jim to nikdo nepřebere. CHYBA. Taunt má 0% efekt na target, který na vás momentálně útočí. To znamená že vám to nevygeneruje ani 1 jediný point aggra i kdyby jste se na hlavu postavili. Jen si tak vyplýtváte CD Tauntu, někdo přebere a než se vám resetne Taunt tak raid wipne. Proto Taunt používejte jen když někdo přebere a nespamujte ho furt. A ještě ten spell Vigiliance z talentů si vždy hoďte na největšího generátora aggra v raidu po vás. 10% z jeho aggra půjde vám a on bude dostávat o 3% míň dmg... 3% můžou být rozhodující pro přežití nebo smrt ... Hodně vám k určení největšího generátora po vás pomůže addon Omen, který by neměl žádnému tankovi chybět v arzenálu.
EDIT: Tak po dlouhé době jdu něco připsat. Budou to arény a pvp obecně u warra. Jako první asi začnu těma arénama. Předem upozorňuju, že comba 2x dmg nesnáším, proto tu najdete jen kombinace s healery.
ARÉNY
2v2
WARR + PALA
Tohle combo je asi nejrozšířenější ve wow. Warr i paladin jsou plaťáci a tudíž mají ohromné množství armoru, takže je nějaké meleečko jen tak nesundá. Navíc paladin disponuje asi nejlepšími spelly na udržení warra při životě, jako jsou například Divine Sacrifice, Hand of Sacrifice, Aura Mastery atd. Navíc dokáže paladin castit celkem brutální buffy jako GBoK atd. a ke všemu nakonec i bublu, která vám zachrání mnoho arén. Paladin je do pvp k warrovi nejlepší možnost healera, ale musíte si uvědomit, že paladin má také ze všech healerů nejmenší dmg a proto bude vše záviset na vás. Většina lidí nazývá toto combo lamerským… toho si nevšímejte… je to proto, že sami jsou lamy, co tohle combo neumí sundat.
ANTI
Frost + Disco, Frost + Shadow … 2 nejhorší comba, které můžete potkat… disponují strašným controlem, o kterém se vám většině ani nezdálo.
FROST + SHADOW
Doporučuji proti tomuto combu být neustále v obraně, snažte se co nejméně chodit na volné prostranství a hlavně za žádnou cenu si nenechte controlovat healera. Jeďte na petkilly a schovávejte si insignii na útěk z volného prostranství za texturu, pokud bude healer controlován a vy vidíte, že se blíží vaše smrt, pokud rychle něco neuděláte. Musíte to ujet na manu.
DISCO + FROST
Při tomto combu se musíte zařídit podle taktiky soupeřů. Pokud na začátku půjde control vaším směrem, aby priest mohl v pohodě vyburnovat healera, máte smůlu. Zde o vašem osudu rozhoduje paladin. Musí se co nejvíce vyvarovávat mana burnů a při této taktice vám dispellovat poly, abyste byli schopni pomoct v interruptování mana burnů. Snažte se co nejméně na sebe nechávat castit poly. Druhá taktika, kterou na vás mohou použít je opačná. Control půjde na paladina a veškerý dmg do vás (+ priest může zase začít používat ten svůj milovaný spell mana burn, bez kterého by warr + pala nesundali). Snažte se udržet na živu, interruptovat mana burny a polymorphy. Obě tyto varianty musíte ujet na manu (pokud by vás zajímalo proč, PM nebo otázky do topicu).
WARR + PRIEST
Rozhodně nedoporučuji začátečníkům. Priest má obecně nejmenší výdrž ze všech healerů, které k warrovi můžete vzít. Má malý armor a pokud ke všemu na serveru, kde hrajete nefunguje resilka, padne vám priest do 30ti vteřin ať je to třeba i Hydra. Priest disponuje také celkem důležitými buffy a ke všemu vám může pomoct při controlu se svými spelly jako fear (zrovna si nemůžu vzpomenout na jméno spellu) a nebo Mind Control. Rovněž má priest ze všech healerů největší dmg, protože je to takový hybrid, ale pamatujte, že pokud má dmgovat a zároveň healovat, moc dlouho s manou nevydrží.
ANTI
Při tomto combu jsou anti skoro všechny meleečka, které mají dobrý dmg. Priest je dobrá volba proti spellerům. Bohužel taktiky vám nepřinesu sem, ani k druidovi a shamanovi, protože jsem s nimi zatím neměl tu čest hrát.
WARR +DRUID
Po WARR + PALA zřejmě nejrozšířenější combo. Sice disponuje méně důležitými buffy, ale místo toho disponuje obrovskou výdrží (které také pomáhá druidovy neustálé útěky z immobilize, díky měnění forem), HoTkami, takže interrupt comba jsou celkem v loji, po priestovi druhým nejlepším dmgem, controlem v podobě cyclone, skoro nekonečnou manou a co je hlavní, pokud je ve formě, nejde na něj polymorph a ke všemu může i switchovat do bear, nebo cat formy a proto na něj má malou účinnost i mana burn. Celkově spellerské comba jsou proti tomuto nanic. Toto combo se na hranici využitelnosti pohybuje spolu s warr + pala, jestli ne před ním.
ANTI
Moc anti comb mě proti tomuto nenapadá (spíš toto combo je anti skoro pro všechny ostatní). Být ale vámi, tak si největší pozor dávám na comba, které mohou dispellovat HoTky a na comba, které disponují obrovským burst dmg, jelikož síla druida je hlavně v HoTkách a ne v jednorázovém healu.
WARR + SHAMAN
Nejhorší volba na datadisku WotLK, je shaman. Sice disponuje purgem a totemy, které vám dost mohou pomoct, ale zato má malou výdrž a ještě méně many. Shaman se k warriorovi vůbec nehodí, protože mu warrior nedokáže poskytnout podporu života, kterou tak moc vyžaduje. Nejlepší volba pro shamana je unholy dk, které mu tuto podporu může poskytnout ze všech nejvíce ve formě neustálých movement decrease efektů. Opravdových pvp rozměrů dosahuje shaman až na datadisku Cataclysm, kde se u shamana opravdu hodně změnilo a není již tolik závislý na podpoře života, je dokonce na Cataclysmu lepší volba než priest. Zato ale pokud dosáhnete se shamanem vyššího ratingu, spokojenost bude 2x větší.
ANTI
Pro toto combo jsou anti skoro všechny melee comba, kvůli shamanově rapidně nízké výdrži.
2x DMG
A pokud se přece jen rozhodnete pro 2x dmg, doporučuju jenom 2 comba. Warr + RPala nebo Warr + UDK. Musíte si ale uvědomit, že vaše síla spočívá v co největším burstu a controlu. Nejsou to kombinace pro dlouhé arény, máte jen 2 možnosti. Buď se snažit co nejrychleji složit soupeře, nebo zemřít. Rozhodněte se sami.
3v3
Přinesu vám comba, které bych jel já, protože kdybych měl vypisovat všechny co s warrem jsou, jsem tu do rána.
TSG – WARR + UDK + HPALA
Jedno z nejlepších 3s comb na WotLKu. Všichni 3 plaťáci, navíc ještě ti s nejbrutálnějším dmgem + perfektní healer. Prostě combo pro bohy. Disponuje obrovskou výdrží, strašným dmg, obrovským controlem v podobně silence a interruptů, hromada immobilize efektů a v neposlední řadě i buffy jako dělané pro všechny 3. Pokud warr i dk mají focus macra, žádný healer nedokáže toto combo uhealovat. Toto combo doporučuji jak začátečníkům, tak i starším hráčům. Na 100% nahrajete s tímto combem min. 2k rating pokud každý bude dělat co má.
WLP – WARR + DLOCK + HPALA
Combo pro starší hráče. Nic pro nováčky. Nehraje se na obrovský burst jako TSG, spíš na takové pohotovější hraní, které lze rychle ukončit, pokud se naskytne správná možnost. Warlock nedisponuje takovou výdrží jako DK, proto si možná paladin více zahealuje. Toto combo obecně disponuje vysokým controlem a pokud nefunguje resilka samozřejmě katastrofálním burstem.
Existuje dalších x comb, které lze provést. Já bych však rozhodně šel po těchto dvou.
BG
V této části se zaměřím hlavně na pvp v BG. Konkrétně na masové bitvy (10+ lidí). První, co se snažte udělat v BG je prohlédnout si hráče. Zastavte se a co nejrychleji si zmapujte situaci. Kolik má soupeř healerů? Kolik dmgerů? Co z toho jsou spelleři a co meleečka? Prostě si všechny rozdělte do patřičných skupin v hlavě. Hlavní v BG je taktika a ne naběhnu a buď sundám nebo budu sundán. První, na co se zaměřte, jsou healeři. Nedělejte prosím tohle: hm vidím hpala a 2x priest. Půjdu do hpaly. CHYBA. Hpala má největší armor, prostě největší výdrž. Tak proč omg do Hpaly? Probrat, profackat. Až si to zmapujete, první se snažte sundat co nejslabšího healera. Tj ten, co má nejnižší úroveň equ (1. Cloth 2. Leather 3. Mail 4. Plate) a zároveň má eq nejslabší. To znamená že uvidím 2 priesty, jeden full wrathful druhý full green. Půjdu do wrathful. Blbost. Pokud vidíte, že healera nesundáte, snažte se co nejvíce controlovat všechny healery v dohledu, aby mohly vaše nemyslící dmgovací stroje (teda sry hráči, kteří nemyslí a dmgujou do dmgera místo aby šli do healera) způsobit co největší zkázu v řadách dmgerů. Pokud dokážete healery poskládat všechny na hřbitov, přichází druhá fáze. Tou je eliminování myslících soupeřů (to jsou ti, kteří vám mlátí do vašich healerů). Až poté přichází na řadu třetí fáze a to je pobít nemyslící soupeře. Samozřejmě se stejnou taktikou, že půjdu do greena a ne do full wrathful. Ti zůstávají nakonec. Tak tedy máme pobitou první skupinku. Teď se podíváme ve WSG na skóre a vidíme 2:0 pro soupeře. Zklamali jste. Měli by jste skončit s wow. Klesli jste na úroveň zabijáckých strojů, které mlátí mlátí a nezajímá je pravá podstata BG. Samozřejmě, že pokud uvidíme někoho ze soupeřů, jak si pomalu po mapě vykračuje s flagou a píská si při tom, jak ho nikdo neotravuje, tak se vykašlete na záchranu celé skupinky. Hlavní je VYHRÁT NE ZABÍJET. Tak to je asi vše. Ještě taková malá rada pro všechny. Nechoďte do BG v green equ a používejte všechny buffy, které můžete. Ne že je v BG 9 paladinů a já a nemám žádný buff. A ještě něco. Pokud příjde v BG na řadu i druhá masová bitka, snažte se po sundání healerů složit ty, kteří ještě neumřeli. Mají totiž většinou ze začátku BG pořád ty nejlepší buffy od všech hráčů, které už po smrti znova nezískají. A ano to mě přivádí k tomu. Pokud se ressnete na hřbitově a vidíte další 3 ressnuté lidi, pobuffujte je taky a nemyslete jen na sebe. BG je o myšlení v celku ne sám za sebe. K závěru vám chci ještě pogratulovat, protože jestli to, co jsem teď napsal splníte, vyhráli jste BG.
TAKTIKY
HOLY + WARR VS HOLY + WARR (MIRROR)
Tohle combo budete často potkávat. Je třeba využít následující taktiky: Na začátku podispellujte shield slamem všechny důležité buffy… GBoK, GBoS atd. (může se stát že je pala bude obnovovat… nevadí, nic se neděje, je to jeho mana… dále se snažte dispellovat buffy pouze v nestřežených chvílích když na sobě target nemá sacred a podobné hnusárny… v 90% případů dispellnete sacred, jelikož jako nejpoužívanější buff si ho pala bude na sobě nebo targetu udržovat). Až dispellnete všechny buffy je na čase boj. Snažte se minimalizovat dmgování do sacredu, tj switchovat target podle toho na kom je zrovna sacred. Dost taky pomůže, pokud uvidíte palu si nahodit divine pleu, přepněte na shield a běžte mu ji co nejrychleji dispellnout… pokud to neuhrajete na dmg, skuste to aspoň na manu. Pokud uvidíte, že třeba po bladestormu má paladin i warr málo hp, běžte dmg do warra. Rozhodně i se shield wallem má menší šanci na přežití než paladin. V tomto tahu jsou důležité focus macra. Pokuste se o držení paladina ve focusu v dráze, kam může dosáhnout váš charge, intercept, případně pokud bude moc blízko intimidating shout a shield bash. Pokud totiž dostanete warriora na málo hp, jde zde o vteřiny. Čím déle dokážete udržet paladina v necastícím stavu pomocí focus macer, tím lépe pro vás, protože se zvyšuje šance, že warra stihnete zabít pokud nedá paladin bublu. Pokud warrovi hodí bublu, nezdržujte se zbytečným ničením bubly. Okamžitě switchněte do paladina a pokuste se ho zdržet na tak dlouhou dobu, dokud váš parťák warra přes bublu nezabije (je jen proti melee dmg) a nebo dokud bubla neskončí a vy ho budete moct dorazit. Pokud ho paladin vyhealuje, nic se neděje. Během boje se naskytne mnoho takových šancí. Ještě pár rad. Pokud zrovna budete dmgovat do paladina a ten má zrovna málo hp, hodně paladinů dělá tu chybu, že když si hodíte bladestorm, začnou castit holy light, protože ví, že ho zbytečně nebudete rušit. Právě tímhle je můžete nachytat. Ke konci holy lightu rychle zrušte BS a bashněte jim heal. Celkem často se jim právě tahle chyba stane osudnou. Navíc pokuste se ještě paladina držet v immobilize efektu, pokud pojedete do warriora. Dost velká chyba warra totiž je, že ho s sebou zatáhnete za texturu a paladin v immobilize efektu než se k němu dostane většinou warr lehne. Mám pocit že jsem na něco zapomněl , kdyžtak to dopíšu jestli si vzpomenu.
HOLY + WARR VS HOLY + DK
Dost těžké combo. Bez funkční arp není možnost složit, kvůli movement decrease efektům a neustálému přitahování od DK, pokud je pala v nebezpečí. Začátek je stejný jako u warra s palou. Podispellujte buffy. Opět se snažte vyvarovat dispellování targetu se sacred shieldem. Zde zřejmě nestihnete dispellovat divine pleu palovi a proto se o to snažte, jen když je blízko vás. Rozhodně se nesnažte sundat paladina, protože když má za zadkem DK, je to skoro nemožné. Musíte to uhrát přes full dmg DK, které většinou jede pár částí pve itemů a proto má méně resil. Šetřete si focus macra na interrupt castu POUZE pokud bude DK na low hp. Jinak to je zbytečné plýtvání CD. Ještě takové malé doporučení na konec. Snažte se při vyvolání gargoyla, který disponuje celkem brutálním dmgem zalézat za textury, aby se mu nedařilo castit Gargoyle Strike. A pokud máte pyro rocket z engineeringu, šetřete si ji na možnost, že bude dkčku při low hp nahozena bubla, jelikož pyro rocket je spell dmg, který bublou prochází. Prostě taktika téměř stejná jako na warr + pala.
HOLY + WARR VS RESTO SHAMAN + DK
Resto shaman má obecně rapidně malou výdrž na wotlku. Proto se ho bude DK snažit co nejvíce izolovat od vás. Tím lépe pro vás. Jelikož se k shamanovi nedostanete, aby jste jej zabili, musíte to uhrát na manu. Ideální je, když váš parťák bude rušit pití a ničit mana spring totemy, zatímco vy budete dmgovat DK. Opět se snažte šetřit focus macra na okamžik, kdy bude mít DK málo hp. Pokud na vás shaman začne castit Hex, aby minimalizoval dmg vedený proti DK, snažte se ho reflectnout. Pokud totiž shaman nemá naběhlou insignii a vy mu reflectnete Hex, přichází vaše chvíle. Zapněte všechny CD a snažte se co nejrychleji složit DK, protože tuto chybu vám už příště shaman nezopakuje. Pokuste se taky Hexy vedené proti vašemu parťákovi interruptovat, aby jste zabránili zbytečné námaze parťáka uhealovat vás a sebe.
HOLY + WARR VS SHADOW + FROST
Opravdu a bezpochyby spolu s Frost + Disco nejtěžší comba, které můžete potkat. Pokud je nedokážete porazit, vůbec se nestyďte. Jestli vaši soupeři ví, co je to control, budete to mít hooodně těžké. Bez skypu je většina těchto comb neporazitelná. Taktika proti Shadow + Frost i Frost + disco je popsána výše u kapitoly Anti Hpaly a Warra, ale napíšu ji i sem. Hlavní věci, které musíte dodržet jsou podispellovat hlavně spirit obou dvoum soupeřům. Budete je muset ujet na manu a proto se každý dodatečný buff na regen (+ navíc jim zvyšuje i dmg) musí zrušit. Pokud na začátku arény vám shadow priest nedispellne Mass Dispellem buffy, zrušte si je manuálně, protože jinak by si je spellstealnul mage. Pokud vám je dispellnete Mass Dispellem, okamžitě jděte do něj, protože priorita je ujet shadow priesta na manu, aby nemohl healovat a tím pádem musíte zabránit dopíjení, minimalizovat dmg Shadowfienda a pokusit se co nejrychleji zrušit Hymn of Hope (nebo jak je ten spell na manu). Musíte co NEJVÍCE TO PŮJDE rušit polymorph vedený na parťáka, zabránit dostání se shadow priesta moc blízko palovi na fear a hlavně zabránit vycastění na sebe vampiric touch, který doplňuje priestovi manu. Zapamatujte si, že při tomto combu jsou důležité textury. Pokud jsou oba soupeři momentálně aktivní, musíte hrát na obranu. Pouze pokud má třeba mage zrovna něco jiného na práci, přehoďte na 2h zbraň a snažte se co nejvíce zranit priesta, dokud má mage postaráno o zábavu. Pokud budete více dostávat, okamžitě intervene na parťáka a zůstaňte za texturou dokud vás nevyhealuje. Pak se okamžitě vraťte do boje, protože priest i mage zřejmě v tu dobu začnou doplňovat manu. Jak už bylo psáno jeďte na petkilly, protože water elemental dává dost dmg a mirror image dokáže dost naštvat neustálým spomalováním a vyžíráním spell reflectu. Bladestorm používejte na 2 věci. Buď na způsobení co největší škody mezi soupeři (pouze pokud jsou oba u sebe) a nebo na dostání se z freezu a dalších zpomalovacích efektů. Insignii si šetřete také na zrušení freezu a dalších efektů v případě kritickém, když je váš parťák v controlu a vy dostáváte. V tom případě insignii a hned za texturu. Pamatujte, že váš parťák k vám musí mít neustálý přístup, pokuste se minimalizovat dostupnost především mage k paladinovi, aby mu nemohl hodit polymorph a pokud budete vybíhat na volné prostranství, snažte se stát tak, aby vás parťák mohl healovat. Focus macra používejte k rušení polymorphu. Pokud váš parťák vyběhne zpoza textury na volnou plochu, skončila aréna. V tu chvíli se rozjede největší control a končíte. Shield Wall a Enraged Regeneration šetřete na OPRAVDU KRITICKÉ situace, když třeba parťák bude mít full poly bez insignie a vy budete freeznuti na volném prostranství. Pokuste se reflectovat důležité spelly jako Deep Freeze, nebo čím můžete priesta překvapit, reflect toho dharmu (teď si zrovna nevzpomínám na název spellu). Pokud totiž naběhnete mezi ně a hodíte BS, očekávejte od skilled priesta disarm. Tím pádem si zrušte bladestorm třeba po 2-3 otočkách, když je tak ideální doba, aby se priest vzpamatoval a hodil disarm. Radši si sami zrušte BS a reflectněte stun, než aby vás zastunoval a ještě k tomu jste dostali disarm. Hodně noob priestů také využívá ten disarm jako začátek rotace, že hned jak se objevíte dostanete ten spell, aby mohl vklidu naházet dotky. V tom případě udělal velkou chybu, protože nemají jinou možnost jak zrušit BS. Můžete mezi ně chargnout a hodit jim tam BS. Mage uteče blinkem, ale priest nemá jinou možnost, než se nechat, nebo hodit dispersion. Tím pádem jste mu zamezili možnost doplnit si manu přes dispersion, pokud má velkou spotřebu a navíc většina priestů zareaguje na warra, který se jim točí přes půl obrazovky až v době, kdy mají cca polovinu hp, takže přichází skvělá možnost, jak rychle ukončit tuhle arénu. Zkrátka ale buďte hodně opatrní proti tomuto combu.
EDIT: Teď jsem si to po sobě přečetl a zjistil jsem, že tam mám trochu chaos... samozřejmě že pokud hrajete s Hpalou full dmg musíte vést na frost mage, protože se tak lépe zabrání castění polymorphu na parťáka... pokud hrajete s Rdruidem full dmg se jede do priesta, protože polymorph nemá na druida žádný účinek
HOLY + WARR VS LOCK + SHAMAN
Pokud potkáte horší kombinaci, tou je destro + ele, je třeba si uvědomit, že stojíte proti obrovskému burstu. Přes dobu, kdy nahodí Bloodlust/Heroism musíte buď být schovaní za texturou, nebo se jim to snažit dispellnout (shield slam = těžší verze). Rozhodně nebuďte přes dobu těchto dvou spellů na volném prostranství, protože to váš parťák neuhealuje. Zase se pokuste zamezit chození shamana a locka moc blízko k paladinovi a focusy schovávejte na rušení hex, fear atd. Reflect si šetřete na silné spelly (Chaos Bolt, Conflagrate, Lava Burst atd.), nebo na Hex. Dmgujte locka, protože má menší výdrž a rušte snažte se zamezit healování shamanem. Většinou tyto comba chodí se Succubou, která dokáže dost znepříjemnit healování od parťáka. Proto bude succuba váš primární cíl. Pamatujte, že hned jak ji sundáte, začne lock summonovat novou. Tím pádem si už připravte shield bash, protože přichází dost těžká část. Lock si nahodí Fel Domination a casting time summonu bude asi 0.3 vteřiny. Je to heroický výkon, ale pokud mu to interrupnete a zamezíte dalšímu castění po dobu trvání buffu, dost jste si ulehčili.
Pokud potkáte kombinaci Resto + Destro, je skoro stejná jako u té předchozí, jen s tím rozdílem, že si nemusíte dávat až takový pozor na burst. Zase jedeme dmg přes locka, protože pokud si budete dobře držet shamana v controlu, nemá šanci cloth warlocka uhealovat. Opět dost pomůže, pokud vám bude parťák rušit pití shamana a ničit totemy jako Mana Spring a tamten na spell haste (zase nevím jméno xD).
HOLY + WARR VS SHADOW + ROGUE
Toto combo dokáže celkem znepříjemnit arénu svojím controlem. Začínáme intervene na paladina, aby byl případný sap veden do vás. Paladin se musí snažit co nejrychleji vejít do combatu a zůstat tam po celou dobu trvání boje. Pokud uvidíte rogunu, že se rozběhla směrem k paladinovi, je to 80% šance že běží do range, aby mohl dát Blind. Tak teda šupněte tam parťákovi intervene a rogun udělal největší chybu v aréně. Pokud přece jen se mu podaří dát blind, následuje brzy sap. Proto, pokud jste nedali intervene na Blind, můžete dát na Sap. Do focusu si dáváme priesta, abychom mu mohli focus macry rušit casty, hlavně vampiric touch. Disarm, Shield Wall a Enraged Regeneration si šetřete na kritické chvíle. Dmg se jede do roguny, protože vám způsobuje se svým envenomem největší újmu na zdraví. Pokuste se minimalizovat poškození tím, že budete co nejvíce se štítem, se kterým předpokládám, že máte více resilky (a armoru samozřejmě). Na 2h přehazujte pouze pokud do vás v tu chvíli pojede jen jeden z dmgerů. Nejlepší pro vás je, když se jde priest dopít. Nechte ho. Zatím sundáte rogunu, protože Overpower je krásná věc.
HOLY + WARR VS DISCO + HUNTA
Combo, které může v aréně způsobit nemalé problémy. Nejlepší taktika je ujet na manu. Snažte se na začátku podispellovat hlavně priestovi spirit a během boje zamezit dopíjení. Pokud chytíte snake trap, zabijte hady pomocí Thunder Clapu. Dále udržujte priesta neustále v movement decrease efektech, aby jste mu zamezili burnování. Focus macra používejte na rušení burnu a healů, když má hunta low hp. Doporučuji Glyph of Overpower, protože pokud si hunta hodí Deterrence s myšlenkou, jak vás pěkně nachytal, je to to nejhorší, co mohl udělat. Campěte huntu pro minimalizování dmg, případně během jejich controlu používejte shield block, který minimalizuje také ranged dmg. Ty frost trapky, které hunta střílí na dálku proti palovi, můžete celkem efektivně vyžírat přes Intervene. Pokud vám přece jen nějaká trapka proklouzne, shield block a disarm jsou k dispozici. Vaším sekundárním (přesto důležitým) úkolem je zabití peta. Bez peta je hunta slušně řečeno celkem nemálo v pytly, protože jednak nemůže používat Master’s Call a navíc někteří peti disponují celkem dobrými control spelly. Co nejrychleji se pokuste zrušit Hymn of Hope a jakmile bude priest oom, zasuňte si huntu někam dozadu v hlavě, aby vás neotravoval a běžte si to vyřídit s priestem.